PS: Denní stacionář

Kromě terénní pečovatelské služby poskytuje v prostorách DPS (bývalý Penzion pro důchodce), Na Úvoze 5, Ivančice ambulantní službu v DENNÍM STACIONÁŘI tj. denní pobyt v čase 7-15 hod.

Poslání služby

V denním stacionáři umožňujeme denní pobyt s poskytnutím stravy, zajištěním osobní hygieny, aktivizačních činností, pracovních činností a jiných volnočasových aktivit, či jenom kontakt s ostatními, podobně postiženými lidmi.

Okruh poskytovaných úkonů je jasně vymezen základními činnostmi a tyto jsou:

  • pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,
  • pomoc při osobní hygieně, nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,
  • poskytnutí stravy,
  • výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti,
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
  • sociálně terapeutické činnosti,
  • pomoc při uplatnění práv a oprávněných zájmů a při obstarání osobních záležitostí.

 

Pobytem klienta v denním stacionáři provází pracovníci klienta stářím, nemocí a pomáhají mu uspokojovat jeho potřeby a při tom poskytovat rodině, která jinak pečuje, čas na odpočinek nebo možnost pobytu v zaměstnání.

Základem služby je intenzivní program, který má složky terapeutické, aktivizační a výchovné a využívá sociálního učení k rozvoji schopností a dovedností klienta.

Práce s klienty je individuální, je přizpůsobena jejich zdravotnímu stavu a potřebám.

Služba je zajištěna dvěma kvalifikovanými pracovnicemi, sociální pracovnicí a vedoucí služby (viz. pracovníci denního stacionáře).

V případě potřeby lze služby poskytnuté v denním stacionáři kombinovat s pečovatelskou službou, a to v možnosti dovozu a odvozu do stacionáře.

Principy služby

  • ke každému klientovi přistupovat individuálně
  • respektovat klienta jako partnera a jedinečnou osobnost
  • službu poskytovat bez ohledu na náboženské vyznání, rasu, pohlaví, orientaci, sociální status, dosažené vzdělání
  • zachovávat mlčenlivost o klientovi

Cílem práce pracovníků denního stacionáře je:

  1. uspokojovat všechny potřeby klientů:
    • potřeby fyziologické: zajištění stravy, možnost odpočinku, pohyb na čerstvém vzduchu, vytvoření podmínek pro úkony osobní hygieny, v případě potřeby zajištění lékařské péče
    • potřeby bezpečí: poskytnout kientům možnost požádat o pomoc, radu, chránit zdraví kleinta, chránit osobnost klienta, spolupracovat s institucemi, rodinou, zdravotnickým zařízením pro ochranu zdraví, majetku či osobnosti klienta
    • společenské potřeby: zajistit klientům příslušnost k určité skupině osob, spolupracovat s rodinou,m vytvářet podmínky pro navazování nových přátelských vztahů klientů či udržení starých přáteslkých vztahů, poskytovat informace o světě, o místě kde žije, umožnist účast na kulturních akcích
    • potřeba uznání: respektovat jedinečnost každého klienta, ocenit každý úspěch, vytvářet individuální plány s klienty, které povedou k žití klientů dle vlastních pravidel
    • potřeba seberealizace: hledat s klienty smysl jejich života, znát koníčky, zájmy klientů, vhodnou aktivizací předcházet apatii klientů
  2. zamezení sociálního vymezení klientů: zamezit izolaci klientů
  3. ve spolupráci s péčí rodinných příslušníků oddálit odchod klientů do zařízení s celodenní péčí

 

Denní stacionář je určen tomuto okruhu osob:

  • osoby s chronickým onemocněním,
  • osoby s jiným zdravotním postižením,
  • osoby s tělesným postižením,
  • osoby se zdravotním postižením,
  • senioři.

 

Věková struktura klientů:

  • dospělí 27 – 64 let,
  • mladší senioři 64 – 80 let,
  • starší senioři nad 80let.

 

Služba není vhodná osobám, kterým z důvodu špatného zdravotního stavu působí denní dojíždění do stacionáře velké fyzické vyčerpání.

Jednání se zájemci o služby v denním stacionáři je vedeno nejlépe v prostorách DPS s možností nahlédnutí do prostor denního stacionáře, dále je žadatel seznámen s vnitřními pravidly poskytované služby a s úhradou za poskytnutou službu. V případě zájmu je sepsána žádost o poskytnutí ambulantní služby a předán formulář pro potvrzení ošetřujícím lékařem.

Na základě písemné žádosti je vypracovaná smlouva o výkonu ambulantní služby v denním stacionáři ve dvou vyhotoveních, z nichž po podpisu náleží jedno vyhotovení poskytovateli a jedno klientovi.

Před podpisem smlouvy jsou s žadatelem procházeny všechny body smlouvy.

Smlouvu o poskytnutí ambulantní služby v denním stacionáři je možno aktualizovat a měnit z podnětu kterékoli strany, vždy však písemně a se souhlasem obou stran.

Smlouva může být ukončena:

  • dohodou,
  • výpovědí s 1 měsíční výpovědní lhůtou,
  • výpovědí se 14 denní výpovědní lhůtou v případě, že:
    • klient nezaplatí měsíční úhradu za poskytnuté služby do konce měsíce následujícího po měsíci, v němž byly služby poskytnuty
    • klient nepřijme bezdůvodně, opakovaně sjednané služby
    • klient neuzavře dodatek o úpravě cen poskytovaných služeb dle čl. VIII, odst. 1
  • okamžitě ze strany poskytovatele v těchto případech:
    • pokud klient přijde opakovaně v podnapilém stavu,
    • pokud bude klient opakovaně pod vlivem návykových látek,
    • pokud bude klient opakovaně bezdůvodně agresivní,
    • pokud bude klient opakovaně slovně či fyzicky napadat personál denního stacionáře, nebo jeho další klienty,
    • pokud se klient bude opakovaně chovat způsobem, který je v rozporu se slušným chováním a vnitřními pravidly denního stacionáře.

 

Poskytovatel odmítne uzavřít smlouvu o poskytování služby v případě, že:

  • osoba žádá o službu či úkon, který PS Ivančice – denní stacionář neposkytuje,
  • nemá dostatečnou kapacitu,
  • zdravotní stav žadatele vyžaduje pobyt ve zdravotnickém zařízení nebo v pobytovém zařízení s celodenní péčí.

 

Pracovníci denního stacionáře:

Post Author: AleTic